• 33130701(61)98+
  • 33130702(61)98+
  • 33130703(61)98+
  • info@iscrti.ir

دستگاه هشداردهنده آلاینده به موتور باعث کاهش هزینه‌ها‌ در صنعت نیشکر می‌شود

نشان برتر کارگر نمونه استانی به محمدحسن صادقیان پژوهشگر موسسه تحقیقات نیشکر تعلق گرفت و به عنوان کارگر نمونه استانی بخش کشاورزی در سی و سومین جشنواره امتنان، از او تقدیر شد.

دستگاه هشداردهنده آلاینده به موتور باعث کاهش هزینه‌ها‌ در صنعت نیشکر می‌شود

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، صادقیان به دلیل طراحی و ساخت دستگاه هشداردهنده ورود ذرات آلاینده به موتور، منتخب کمیته ارزیابی جشنواره شد.

این کارگر نمونه استانی در حاشیه برگزاری سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید استان خوزستان به کارکرد دستگاه تولیدی اشاره کرد و گفت: این دستگاه در ماشین‌آلات کشاورزی، راه‌سازی، معادن و حتی نظامی کاربرد دارد و از خرابی موتور جلوگیری می‌کند.

دستگاه هشدار دهنده ورود ذرات آلاینده به موتور به گفته سازنده‌اش، هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد و برای اولین بار در موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر ساخته شده است.

محمدحسن صادقیان به مکانیسم عمل این دستگاه اشاره کرد و افزود: با نصب دستگاه هشدار دهنده، ورود ذرات آلاینده به موتور از طریق سیستم هواکش شناسایی می‌شود و به اپراتور هشدار لازم برای توقف دستگاه می‌دهد و مانع از خسارت‌های عمده خواهد شد.

به گفته او، دستگاه هشدار دهنده ورود ذرات آلاینده به موتور به جز صنعت نیشکر در صنایع دیگر از جمله معادن، پتروشیمی‌ها و ماشین‌‌آلات کشاورزی کاربرد دارد.

این محقق نیشکری بیان داشت که طبق بررسی‌ها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از عوامل خرابی موتور و تعمیر اساسی آن به علت ورود ذرات آلاینده از طریق هواکش به درون موتور است.

صادقیان در پایان گفت: با توجه به سطح بالای مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی در واحدهای نیشکری، استفاده از این دستگاه بر روی ماشین‌های برداشت نیشکر (هاروستر)، مستقیما در کاهش هزینه‌ها تاثیر زیادی خواهد داشت.

طراحی و ساخت دستگاه‌های مختلف در حوزه صنعت و کشاورزی موجب شد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان تولید خوزستان در صدر قرار گیرد.

در بخش خدمات جشنواره امتنان نیز لوح کارگر نمونه استانی به سید ابراهیم نوری از کشت و صنعت امام خمینی (ره) رسید. وی دستگاه خشک‌کن انجماد مواد غذایی و محصولات کشاورزی را طراحی کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب