• 33130701(61)98+
  • 33130702(61)98+
  • 33130703(61)98+
  • info@iscrti.ir

صیانت از محیط‌ زیست و استفاده بهینه از آب در اولویت صنعت نیشکر است

این بازدید در راستای ماموریت موسسه تحقیقات نیشکر و با رویکرد توانمندسازی پرسنل، بازآموزی و کسب تجربیات نوین انجام شد.

صیانت از محیط‌ زیست و استفاده بهینه از آب در اولویت صنعت نیشکر است

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این بازدید، متخصصان صنعت نیشکر و پتروشیمی در زمینه پنج فرایند تصفیه بیولوژیکی پساب صنعتی شامل لجن فعال، لاگون اختیاری، راکتور ناپیوسته مرحله‌ای، راکتور زیستی بستر متحرک و راکتور زیستی غشایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تصفیه‌خانه‌های پتروشیمی فجر با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در ساعت، یکی از سیستم‌های مدرن تصفیه پساب است و عمده پساب تصفیه شده این پتروشیمی، جهت آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز با هفت تصفیه‌خانه پساب صنعتی به عنوان نخستین واحد بزرگ کشاورزی و صنعتی، گام مهمی در صیانت از محیط‌زیست و استفاده بهینه از آب برداشته و موجب صرفه‌جویی سالانه ۳۶۰ هزار متر مکعبی آب در هر واحد نیشکری شده است.

ارزیابی توانمندی‌ها و استفاده از تجارب پتروشیمی فجر

مدیرعامل موسسه تحقیقات نیشکر در حاشیه این بازدید، به فعال بودن هفت تصفیه‌خانه نیشکر اشاره کرد و آن را دستاوردی مهم در چرخه مصرف منابع آبی و صیانت از محیط زیست عنوان کرد.

به گفته دکتر کوروش طاهرخانی، بازدید روسا و سرپرست‌های تصفیه‌خانه‌ واحدهای نیشکری از تصفیه‌خانه پتروشیمی فجر با هدف ارزیابی توانمندی‌ها و استفاده از تجارب و تبادل نظر در پروژه‌های تصفیه‌خانه و پساب صنعتی انجام شد.

مدیر تحقیقات محیط زیست موسسه تحقیقات نیشکر نیز دست‌یابی به آخرین یافته‌های اجرایی در حوزه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی را دستاورد این بازدید عنوان کرد.

بهنام کرمی افزود: در این بازدید محققان نیشکر با عملکرد سیستم‌های تصفیه پساب، عملکرد سیستم‌های جدید تصفیه و امکان تصفیه پساب با کیفیت‌های مختلف در سیستم‌های موجود آشنا شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب