• 33130701(61)98+
  • 33130702(61)98+
  • 33130703(61)98+
  • info@iscrti.ir

آیین گرامیداشت هفته کتاب در صنعت نیشکر برگزار شد/ از نگاهی نو به پژوهش تا اهمیت ارتباط با نسل «زد»

متن سربرگ خود را وارد کنید

آیین گرامیداشت هفته کتاب در صنعت نیشکر برگزار شد/ از نگاهی نو به پژوهش تا اهمیت ارتباط با نسل «زد»

مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با برگزاری مراسمی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، گامی دیگر در مسیر ترویج دانش و فرهنگ مطالعه برداشت.

به گزارش روابط‌عمومی موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، این مراسم دوشنبه، ۲۸ آبان‌ماه، با حضور نویسندگان، مترجمان و پژوهشگران صنعت نیشکر در سالن همایش‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد و نشان داد که این شرکت تنها به تولید محدود نمی‌شود، بلکه در عرصه دانش و پژوهش نیز پیشتاز است.

در بخشی از برنامه، آقاجان بهادری، مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، سخنرانی کرد و با تأکید بر نقش پژوهش در پیشرفت صنعت، به سخنان دکتر ناصری، مدیرعامل توسعه نیشکر، استناد کرد که صنعت نیشکر را یک مجموعه دانش‌بنیان به مقیاس بزرگ دانسته بود.

وی اظهار داشت که پایداری اشتغال و تولید در صنعت نیشکر، حاصل تحقیقات و پژوهش‌های علمی است. بهادری همچنین به دستاوردهای چشمگیر مؤسسه در حوزه مدیریت دانش، انتشارات و کتابخانه، اشاره و تأکید کرد که روند تولید محتوای علمی و چاپ کتاب در سال‌های اخیر، رشد قابل‌توجهی داشته است.

نیشکر،یک شرکت بزرگ یادگیرنده

در ادامه، معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با نگاهی تحلیلی به اهمیت کتاب و پژوهش در سازمان‌ها پرداخت. دکتر جعفر آل‌کثیر معتقد است که کتاب به‌عنوان منبعی آموزشی باید مبتنی بر اصول علمی و تحقیقات مستند باشد.

وی بر نقش محوری تحقیقات علمی در بهبود عملکرد سازمان‌ها تأکید کرد و بیان داشت که تحقیقات بدون مستندسازی دقیق نمی‌تواند مبنای تصمیم‌گیری قرار گیرد. از سوی دیگر، معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر به تفکیک میان سازمان‌های «یادگیرنده» و «غیریادگیرنده» پرداخت و اظهار داشت که سازمان‌های یادگیرنده با تبادل دانش، موفق‌تر عمل می‌کنند.

وی همچین بر لزوم ایجاد ساختاری برای تبادل اطلاعات و دانش در سازمان‌ها تاکید کرد و در این زمینه، نیشکر را یک شرکت بزرگ یادگیرنده برشمرد.

صدای نسل «زد» در صنعت نیشکر

در ادامه این مراسم، مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، به اهمیت پژوهش‌های علمی و نقش آن‌ها در دستاوردهای اخیر صنعت نیشکر پرداخت. او با تأکید بر اهمیت افزایش تعامل پژوهشگران موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر با مخاطبان، این همکاری‌ها را کلید شفاف‌سازی و ارتقای شناخت عمومی نسبت به این صنعت دانست.

اما محور اصلی سخنان دکتر ولید آلبوناصر به نسل «زد» اختصاص داشت. او از این نسل به عنوان نسلی با دیدگاه‌ها و اولویت‌های متفاوت از نسل گذشته، یاد کرد و افزود که شیوه‌های اطلاع‌رسانی سنتی در جلب توجه این نسل ناکارآمد است.

آلبوناصر معتقد است باید به سمت تولید محتوای نوآورانه و «ترکیبی» حرکت کرد تا ارتباط مؤثرتری با این نسل برقرار شود.

حرکت هدفمند نیشکر بر مبنای دانش

نویسنده کتاب «هوش مصنوعی در روابط‌عمومی» همچنین با اشاره به نقش‌آفرینی مؤثر صنعت نیشکر در موضوعات روز از جمله هوش مصنوعی و روابط‌عمومی «ای.اس.جی»، حرکت هدفمند این شرکت به سوی توسعه پایدار را مورد تأکید قرار داد و گفت: نیشکر نه تنها در حوزه تولید، بلکه در تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی و محیط‌زیستی نیز پیشرو است.

در پایان مراسم، از اعضای کمیته انتشارات مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان و همچنین نویسندگان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که طی یک سال گذشته کتاب منتشر کرده‌اند، قدردانی شد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب