• 33130701(61)98+
  • 33130702(61)98+
  • 33130703(61)98+
  • info@iscrti.ir

افتخارآفرینی نیشکری‌ها در جشنواره امتنان/ برای نخستین‌بار در خوزستان یک بانوی نیشکری کارگر نمونه صنعت شد

افتخارآفرینی نیشکری‌ها در جشنواره امتنان/ برای نخستین‌بار در خوزستان یک بانوی نیشکری کارگر نمونه صنعت شد

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان خوزستان، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با کسب رتبه‌های برتر، بار دیگر بر جایگاه ویژه خود در «تولید و افتخارآفرینی» صحه گذاشت.

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان خوزستان، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با کسب رتبه‌های برتر، بار دیگر بر جایگاه ویژه خود در «تولید و افتخارآفرینی» صحه گذاشت.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این جشنواره که دوشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران برگزار شد، فرصتی برای تقدیر از تلاشگران عرصه تولید و صنعت بود؛ در این میان، گروه‌های کار و واحدهای نمونه شرکت توسعه نیشکر در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

افتخارآفرینی بانوی نیشکری در خوزستان
در سی و پنجمین جشنواره امتنان برای نخستین‌بار در خوزستان یک بانوی نیشکری مقام اول کارگر نمونه در بخش صنعت را از آنِ خود کرد؛ فاطمه شیخی از موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر با طرح خلاقانه «مهندسی تکاملی برای افزایش تولید الکل طبی» نظر داوران این جشنواره را جلب کرد و به‌عنوان کارگر نمونه برگزیده شد. این موفقیت، افتخاری برای جامعه زنان خوزستان به‌ویژه صنعت نیشکر محسوب می‌شود و نشان‌دهنده توانمندی و خلاقیّت بانوان این استان در عرصه‌های مختلف است.

همچنین، علی شینی دشتگل از مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر با طرح «بومی‌سازی روش نوین آبیاری قطره‌ای زیرسطحی» و سینا لطیف‌التجار از نیشکر حکیم فارابی با طرح «بررسی کشت مجدد نیشکر در زراعت قبلی به روش کم خاک‌ورزی نواری و ساخت خاک‌ورز مرکب نواری نیشکر» به‌عنوان کارگر نمونه بخش کشاورزی شناخته شدند.

نیشکر امیرکبیر واحد نمونه برتر خوزستان شد
بر اساس این گزارش، در این جشنواره، کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر به انتخاب هیئت داوران، واحد نمونه برتر استان شد و منصور همدان‌نژاد مدیرعامل این شرکت مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین، محمدرضا عصاره‌نژاد مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) به دلیل توجه ویژه در به‌کارگیری ایده‌های نو در محیط کار و امین نصیریان مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی به دلیل توجه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی به‌عنوان مدیر واحد نمونه شایسته تقدیر، شناخته شدند.

انتخاب گروه‌های کار و واحدهای نمونه جشنواره امتنان
در سی و پنجمین جشنواره امتنان، حمید صفاپور و مرتضی رسولی از کشت و صنعت نیشکر فارابی با طرح «مدیریت تحقیقاتی و بهبود مستمر با استفاده از الگوی نظریه پروانه‌ها» به‌عنوان گروه کار نمونه بخش خدمات مورد تقدیر قرار گرفتند. در ادامه نیز، طراح «معادله درجه چهارم برای حلالیت ساکاروز در آب و کاهش ضایعات شکر» موجب شد مهدی یاراحمدی، محمدزمان عطارنژاد، ابراهیم بدوی و حمید ظریفیان از این واحد نیشکری به‌عنوان گروه کار نمونه بخش صنعت برگزیده شوند.

طرح «توسعه راهبردی کشاورزی دقیق در مزارع نیشکر» به انتخاب هیئت داوران جشنواره برگزیده شد و از حسین ولی‌عیدی، جمال محمدی، مریم سلطانی کاظمی، لمیا نیسی، آقاجان بهاری به‌عنوان گروه کار نمونه بخش خدمات جشنواره از مؤسسه تحقیقات و آموزش نیشکر تقدیر به عمل آمد.

گروه کار نمونه بخش خدمات جشنواره از کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر انتخاب شد و فرشاد آقایی، طاهر منصوری‌زاده، آرین اعتمادی و پرهام افشاری به دلیل طراحی، تولید و اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه کار و تولید تقدیر شدند.

در این جشنواره، محمود فولادوند، شعبان زارعی، مریم جاودان اصل، محمود فضلی و رضا گلاب قدک‌ساز با طرح «تولید ارقام جدید نیشکر مناسب دشت خوزستان» از مؤسسه تحقیقات و آموزش نیشکر و همچنین کرم‌اله کعب، هادی دلفیه و یادگار نعمت‌زاده از کشت و صنعت امام خمینی (ره) با «طرح ساخت دستگاه کارنده نیشکر چهار ردیفه» به‌عنوان گروه کار نمونه بخش کشاورزی برگزیده شدند.

این موفقیت‌ها و افتخارآفرینی‌ها نشان‌ از تعهد و تلاش بی‌وقفه مدیران و کارکنان شرکت توسعه نیشکر در راستای تولید پایدار، نوآوری و مسئولیت‌های اجتماعی دارد. صنعت نیشکر سال گذشته موفق به کسب عنوان واحد نمونه کشور شد و منتخبان ملی در آیینی مورد تقدیر رئیس‌جمهور قرار گرفتند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب