• 33130701(61)98+
  • 33130702(61)98+
  • 33130703(61)98+
  • info@iscrti.ir

دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲

دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲

دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲ با حضور سردار وحیدی وزیر کشور، سخنرانی دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و مشارکت جمعی از مدیران نیشکری صبح دوشنبه ۴ دی ماه در مصلای تهران افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، بعد از افتتاحیه سردار احمد وحیدی وزیر کشور، عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در تهران، اسماعیل نجار رئیس اسبق سازمان مدیریت بحران کشور و محمد خانچی معاون عمرانی استاندار خوزستان از غرفه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بازدید کردند.

در این نمایشگاه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران،‌ از جمله سازمان بهداشت جهانی و همچنین سازمان ملی مهاجرت حضور داشتند.

این رویداد بین المللی نمایشگاهی در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران در فضای بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع به معرفی محصولات فناورانه از شرکت های دانش بنیان سراسر کشور به مدت سه روز از چهارم تا ۶ دی ماه ۱۴۰۲ در بخش های آموزشی، علمی و نمایشگاهی و فرهنگی برگزار شد.

این رویداد شامل نمایشگاه بین‌المللی، کنفرانس علمی ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، نشست‌های تخصصی راهبردی، رویداد استارت‌آپی دانش‌بنیان، جشنواره فرهنگی هنری، مانور و بیش از ۵۰ کارگاه‌ آموزشی تخصصی با تمرکز بر موضوعات کلیدی به‌روز مخاطرات کشور ایران است.

در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران چه گذشت؟

نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران (ایران قوی ۱۴۰۲) در حالی سپری شد که غرفه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با نمایش متنوّع دستاوردها، در کانون توجه قرار گرفت و به محلی برای رفت‌و‌آمدهای مسئولین، مدیران ارشد، هیئت‌های خارجی و کارشناسان تبدیل شد.

این شرکت با ارائه تجربه‌ها و توانمندی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی نشان داد که شرکتی پیشرو در حوزه مدیریت بحران در بخش‌های صنعت، کشاورزی و کارگری است که توانسته با برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم‌های کارشناسی، از بحران‌های متعددی به سلامت عبور کند و از دل این چالش‌ها به شکوفایی برسد.

بحران کارگری هفت‌تپه، سیلاب، خشکسالی، جلوگیری از مهاجرت ساکنان مناطق هم‌جوار توسعه نیشکر به حاشیه شهرها با ایجاد اشتغال و توانمندسازی روستائیان، جلوگیری از ایجاد یک بحران محیط‌زیستی در شرایط خشکسالی با پمپاژ آب به تالاب‌های هورالعظیم و تالاب شادگان، احیای زمین‌های کشاورزی روستاها، احداث صنایع جانبی همچون کارخانه تغلیظ ویناس در راستای کاهش بحران‌های محیط‌زیستی و… بخشی از اقدامات و فعالیت‌های این شرکت برای مقابله با بحران و پیشگیری از آن بوده است.

 

بازدید مسئولین ارشد و سفیران خارجی از غرفه نیشکر

ارائه جذّاب و متنوع این دستاوردها در حوزه مدیریت بحران توسط شرکت توسعه نیشکر در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران، نگاه و توجّه مسئولین ارشد کشوری، سفیران و هیئت‌های کشورهای خارجی و بسیاری از صاحب‌نظران را به خود جلب کرد؛ وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، هیئت روسی، سفیر عربستان سعودی و.. از جمله شخصیت‌هایی بودند که از غرفه شرکت توسعه نیشکر بازدید کردند.

در هنگام حضور احمد وحیدی وزیر کشور در غرفه شرکت توسعه نیشکر، دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل این شرکت ضمن اشاره به محصولات تولیدی، به اجماع همه مسئولین ارشد برای حل بحران هفت‌تپه و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید اشاره کرد و گفت که دو سال پس از واگذاری، این شرکت با تدبیر دولت، قوه قضاییه و نمایندگان مجلس از یک بحران کارگری و اقتصادی عبور کرده و به شکوفایی تولید رسیده است.

تا پیش از پیوستن هفت‌تپه به هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد؛ اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است و طبق پیش‌بینی‌ها تولید شکر به «ظرفیت اسمی» خواهد رسید.

 

رویش شکوفایی از دل بحران‌ها

در این بازدیدها، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به همراه سایر مدیران، معاونین و کارشناسان نیشکری نیشکری در نشست‌های مختلف به تبیین توانمندی‌های این شرکت در عبور از بحران‌ها و رسیدن به شکوفایی تولید، پرداختند.

تزریق برق نیشکری به شبکه سراسری، تامین بخش عمده الکل طبی کشور در بحران کرونا، ساخت ادوات کشاورزی و قطعات صنعتی در بحران تحریم‌ها، عبور از بحران آب با ارتقای دانش آبیاری، اعزام نیروهای متخصّص و ارسال تجهیزات به مناطق پیرامونی در بحران‌هایی نظیر آتش‌سوزی و سیلاب از مواردی بود که مدیران نیشکری برای بازدیدکنندگان ارائه دادند.

دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۲» که از امروز دوشنبه در مصلای بزرگ تهران برپا شده، به معرفی محصولات فناورانه از شرکت های دانش بنیان سراسر کشور می پردازد.

این رویداد شامل نمایشگاه بین‌المللی، کنفرانس علمی ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، نشست‌های تخصصی راهبردی، رویداد استارت‌آپی دانش‌بنیان، جشنواره فرهنگی هنری، مانور و بیش از ۵۰ کارگاه‌ آموزشی تخصصی با تمرکز بر موضوعات کلیدی به‌روز مخاطرات کشور ایران است که تا ششم دی ماه ادامه داد.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب