• 33130701(61)98+
  • 33130702(61)98+
  • 33130703(61)98+
  • info@iscrti.ir

در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خوزستان؛ معاون اقتصادی استاندار از دستاوردهای پژوهشی توسعه نیشکر قدردانی کرد.

در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خوزستان؛ معاون اقتصادی استاندار از دستاوردهای پژوهشی توسعه نیشکر قدردانی کرد.

 

بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و یازدهمین فن بازار استان خوزستان، با حضور معاون اقتصادی استاندار خوزستان، جمعی از مدیران نیشکری، روسای دانشگاه‌های استان و مسئولان استانی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با حضور در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای تولیدی و دانش‌بنیان خود را به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه به مدت سه روز از امروز (۲۹ آذرماه) تا اول دی‌ماه در سالن خرمشهر نمایشگاه بین‌المللی اهواز برپا و از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعداز ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

۳۵ سازمان و نهاد دولتی و دانشگاهی و شرکت‌های خصوصی در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین ۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور در بخش فن بازار، دستاوردهای خود را ارائه داده‌اند.

قدردانی از دستاوردهای پژوهشی توسعه نیشکر

دکتر محمد راضی‌جلالی معاون اقتصادی استاندار خوزستان و رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در حاشیه بازدید از غرفه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفت‌وگویی اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش، شرکت‌های دانش بنیان و فناور و دستگاه‌های دولتی بیشترین مشارکت را دارند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان افزود: این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط گرفتن پژوهشگران با یکدیگر است تا بتوانند دغدغه ‌های خود را با سایر ارگان‌ها مطرح کنند.

وی گفت: در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خوزستان، از چهار محصول فناور و دانش بنیان برای اولین بار رونمایی خواهد شد. بیش از ۱۰ عنوان کتاب پژوهشی در حوزه تاریخ و میراث استان خوزستان نیز رونمایی می‌شود.

محمد راضی جلالی افزود: کشور ما به توفیقات خوبی در حوزه پژوهش و فناوری دست یافته که پیشرفت در فناوری‌های هسته ای، نانو، سلول‌های بنیادی نمونه ای از آنهاست.

راضی جلالی ابراز امیدواری کرد: با توسعه پژوهش و فناوری و بهره‌مندی از ایده های جدید و حمایت نهادهای متولی شاهد توسعه این صنایع باشیم.

راضی‌جلالی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری به دست‌آمده شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، بر استمرار این فعالیت‌ها و ضرورت معرفی آنها به افکار عمومی تاکید کرد.

در این بازدید، دکتر جعفر آل‌کثیر معاون بهره‌برداری کشاورزی و تولیدات غیرنیشکری توسعه نیشکر و صنایع جانبی توضیحات لازم درباره فعالیت‌های علمی، اقدامات دانش‌بنیان و صنایع و محصولات پژوهش‌محور را ارائه دادند.

غرفه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان شرکتی پیشرو در پژوهش، تحقیقات، نوآوری و بومی‌سازی قطعات و دستگاه‌ها در دو حوزه صنعت و کشاورزی در نمایشگاه هفته پژوهش مستقر است.

ساخت کارنده نیشکر، طراحی دروگر، تولید واریته‌های سازگار با اقلیم خوزستان، بهره‌برداری از بزرگترین تصفیه پساب صنعتی تغلیظ ویناس، برداشت پررونقِ محصولات غیرنیشکری، بازسازی ادوات کشاورزی، ساخت اولین دستگاه هشداردهنده موتور، تولید یخ خشک در قلب شکرستان ایران و… بخشی از دستاوردهای دانش‌بنیان و تولیدی این صنعتِ سبز است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب