• 33130701(61)98+
  • 33130702(61)98+
  • 33130703(61)98+
  • info@iscrti.ir

کشت موفقیت‌آمیز یک واریته جدید نیشکر/سازگاری با کم آبی و مقاومت در برابر شوری از ویژگی‌های این واریته است

مطالعات تکمیلی و نتایج تحقیقاتی واریته جدید «lR01-412» که در کشت و صنعت‌های امیرکبیر و امام خمینی(ره) کشت شده، موفقیت آمیز بوده است.

کشت موفقیت‌آمیز یک واریته جدید نیشکر/سازگاری با کم آبی و مقاومت در برابر شوری از ویژگی‌های این واریته است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از نتایج موفقیت‌آمیز کشت یک «واریته» جدید در کشت و صنعت‌های نیشکری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مطالعات تکمیلی و نتایج تحقیقاتی واریته جدید «lR01-412» که در کشت و صنعت‌های امیرکبیر و امام خمینی(ره) کشت شده، موفقیت آمیز بوده است.

به گفته دکتر عبدعلی ناصری، سازگاری با کم آبی و مقاومت در برابر شوری از ویژگی واریته جدید است که با شرایط آب و هوایی استان نیز سازگاری دارد.

بر اساس این گزارش، در شهریورماه سال ۱۳۹۹، هشت واریته جدید نیشکر که توسط موسسه تحقیقات نیشکر اصلاح شده و به صورت آزمایشی در این موسسه کشت شده بود، جهت مطالعات تکمیلی و بررسی بیشتر به کشت و صنعت‌های امام خمینی (ره) و امیرکبیر منتقل شدند.

از بین این هشت واریته، واریته «IR01-412» راندمان مناسبی داشته و میزان راندمان آن در کشت و صنعت‌های امام خمینی (ره) و امیرکبیر به ترتیب ۱۳۴ و ۱۰۶ تن در هکتار است.

واریته جدید در واحدهای نیشکری کشت می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه از آغاز کشت این واریته از سال آینده خبر داد و بیان داشت که با توجه به نتایج مطلوب به دست آمده، در سال زراعی جدید در هر کشت و صنعت به میزان ۲۵ هکتار از این واریته کشت خواهد شد تا بتوان نسبت به توسعه و گسترش بیشتر آن در سطح وسیع اقدام کرد.  

وی به تلاش‌های موسسه تحقیقات نیشکر برای شناسایی و کشت واریته‌های جدید نیشکر اشاره کرد و افزود: این موسسه نگاه ویژه‌ای به ارقام نیشکر و اهمیت جایگزینی آن‌ها با توجه به شرایط اقلیمی استان دارد که این خود به کشاورزی پایدار در خوزستان به عنوان قطب بزرگ صنعت نیشکر کمک می‌کند.

در فروردین امسال نیز دو رقم جدید نیشکر «چابهار» و «قصرقند» از سوی موسسه تحقیقات نیشکر در منطقه سیستان شناسایی و به این موسسه به منظور طی کردن مراحل کشت تجاری، منتقل شد.

وارد کردن هر واریته جدید نیشکر، بین پنج تا ۱۵ هزار دلار هزینه دارد و شناسایی ارقام نیشکر و کشت آن، موجب صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی در صنعت نیشکر می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب