• 33130701(61)98+
  • 33130702(61)98+
  • 33130703(61)98+
  • info@iscrti.ir

کارگاه آموزشی «خبرنگاری تلویزیونی» در مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر برگزار شد

کارگاه آموزشی «خبرنگاری تلویزیونی» در مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر برگزار شد

کارگاه آموزشی تولید محتوای چندرسانه‌ای با موضوع «خبرنگاری تلویزیونی» با تدریس دکتر ولید آلبوناصر، مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و پژوهش‌گر ارتباطات بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این دوره آموزشی سه‌شنبه (۱۷ مردادماه) با حضور کارشناسان روابط‌عمومی صنعت نیشکر و نیز تعدادی از خبرنگاران در مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر برگزار شد. در این دوره، آلبوناصر به موضوعاتی مانند تولید محتوای تصویری استاندارد، افزایش مخاطب و اعتمادسازی، تولید محتوای قاعده‌مند در شبکه‌های اجتماعی، سوژه‌یابی، انتخاب زاویه دید جذّاب و… پرداخت.

احاطه نسبی گزارشگران به تصویربرداری و تدوین، تسلّط به زبان، برخورداری از دایره واژگانی گسترده، سوژه‌یابی، خلاقیّت، واقعیت‌گرایی و تسلّط به موضوع‌های مختلف از دیگر محورهای سخنان این پژوهشگر بود.

 

غلبه محتوای چندرسانه‌ای بر گزارش‌های متنی

وی بر ضرورت تسلّط گزارشگران به تولید گزارش‌های تلویزیونی و کلیپ‌های چنددقیقه‌ای تأکید کرد و گفت، برای رقابت در عصر نوین رسانه‌ای و همه‌گیری شبکه‌های اجتماعی، لازم است که قادر به تولید و انتشار محتوایی جذّاب با تمرکز بر مخاطب باشیم.

به گفته مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر، استفاده از محتوای تصویری و کلیپ‌های چنددقیقه‌ای در معرفی ظرفیت‌های گسترده صنعت نیشکر، نقش مهمی در جلب توجه مخاطبان دارد و این روش در مقایسه با محتوای متنی، به عنوان یکی از ابزارهای جذّاب رسانه‌ای به‌شمار می‌رود.

 

 

تولید محتوای تصویری با رعایت استانداردها

در ادامه، آلبوناصر به اهمیت تولید محتوای مخاطب‌محور پرداخت. او توضیح داد که تولید محتوایی که به نیازها و علاقه‌های مخاطبان پاسخ دهد و آن‌ها را جذب کند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای تولید چنین محتوایی، لازم است با رعایت چارچوب‌های تولید محتوای تصویری، تحقیقات کافی در مورد مخاطبان انجام شود و نیازها، علاقه‌ها و مشکلات آن‌ها شناسایی و منعکس شود.

این پژوهشگر حوزه ارتباطات بین‌الملل همچنین به اهمیت تنوّع‌بخشی در تولید محتوای تصویری اشاره کرد. او بیان کرد که تولید محتوای تصویری متنوّع و استاندارد، امکان دسترسی آسان به اطلاعات را برای مخاطبان فراهم می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر مفاهیم و مطالب را درک کنند.

این مجری و گوینده اخبار صدا و سیمای خوزستان با اشاره به زاویه دید مطلوب در تولید محتوای تصویری، توضیح داد که داشتن زاویه دیدی منحصر به‌فرد و جذّاب، باعث می‌شود که مخاطبان به طور مداوم به محتوای تولید شده از سوی آن رسانه علاقه‌مند شوند؛ زاویه دید متفاوت و جذّاب می‌تواند باعث جذب مخاطبان جدید و ایجاد تمایز شود.

 

 

 یادگیری و به‌روزرسانی مهارت‌ها در تولید محتوای تصویری

آلبوناصر در پایان دوره آموزشی ضمن ارائه آموزش‌های لازم، به شرکت‌کنندگان توصیه کرد که با استفاده از ابزارهای چندرسانه‌ای و رسانه‌های اجتماعی، محتوای تصویری و کلیپ‌های تهیه شده را به صورت منظّم منتشر و بازخوردهای مخاطبان را به صورت مستمر بررسی کنند. وی همچنین به گزارشگران توصیه کرد تا همواره در حال یادگیری و به‌روزرسانی مهارت‌های خود باشند تا بتوانند در رقابت در عصر رسانه‌های نوین پیشی گیرند.

در پایان این کارگاه آموزشی نیز شرکت‌کنندگان سوالات خود را مطرح کردند و تجربیات و دانش خود را در این حوزه به اشتراک گذاشتند. پیشتر نیز دوره‌های مختلف آموزشی ویژه روابط‌عمومی‌های صنعت نیشکر برگزار شد. براساس این گزارش، هدف اصلی برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، تقویت و ارتقای سطح روابط‌عمومی‌های صنعت نیشکر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب